VART ÄR FUXPOJKARNA?


Hänt mycket i och med jag inte uppdaterat bloggen så himla bra. Får skriva ner allt nu.

Jag hade ju Hedjas i sommar då jag även red Jordan. Hedjas höll sig från skador i slutet då även hans muskler kom upp och han blev en riktig snygging. Red även ett fuxsto också, men henne rider jag inte längre! (Många fuxar i somras alltså haha).
Jordan och jag åkte ut på en pay and jump i Viarp. Vi fick först åtta fel och den andra rundan nollade vi.
Tiden gick och sen var det dags att börja skolan igen. Hedjas blev körd till skolan och började återigen sitt liv som skolhäst.

Sen var det APU för oss tvåor. Jag begav mig till Eslöv till Catharina Almroth. Där lärde jag mig väldigt mycket. Lärdomar jag inte kunnat få någon annan stans. Två veckor spenderade jag där. Jag red en ponny vid namn Fantasma där. En dam som var lite seg, men hon hade ju dock inte varit igång på länge. En gammal ridskoleponny.  Red även en storhäst som visade sig vara en stor utmaning. Oj vad man blev trött efter ett ridpass på henne.
Under dessa två veckor så planerades det massor tills jag skulle tillbaka till skolan. Ni kan gissa er till det. Självklart var det om Aprilia/Prillan. Det planerades för fullt.

Hemfärden kom och jag tyckte det skulle bli hur roligt som helst att komma tillbaka till skolan. För jag hade något att se fram emot. Prillan skulle komma till skolan. Allt var klart, jag skulle ha ponnyn med det stora hjärtat vid mig på skolan.
I och med Prillan kom till skolan så var det att säga hejdå till Hedjas. Jag hade mina anledningar till att söga hejdå till honom. För mig var han inte längre samma häst jag hade haft hemma hos mig en hel sommar. Det var väl lite tungt att säga hejdå till honom. Men vi fick ett bra avslut. En hel sommar tillsammans med massa minnen. Men jag hade en annan ponny att rida nu. Den finaste vita ponnyn!

Jag red samtidigt Jordan hemma. Det blev sena mörka kvällar. Flera gånger kom jag ju inte upp där på grund av att tiden sprang iväg. Så jag har slutat rida honom. För jag hann och jag hinner verkligen inte med honom. Prillan tar stor plats och hon tar tid. Jag vill lägga 110% på de hästar jag har. Och det kunde jag inte göra på Jordan. Så det känns bättre att ha det så här. För nu kan jag verkligen satsa på Prillan. Jag vill ha det bästa året med Prillan.

Så jag har fått säga hejdå till "mina" två pojkar, Hedjas och Jordan, som jag delat mycket minnen med. Dem har gett mig mycket i ridväg. Jordan och Hedjas är toppen pojkar och jag vill inget än det bästa för dem!


Jag älskar er fortfarande <3

Orkar ni läsa? :)

Nu har ni i alla fall svaret till varför fuxgrabbarna inte nämns i denna blogg mer.
Vet inte hur det går med försäljniingen av Jordan, han kanske har köpare? Jag vet inte. Men om ni letar efter en ponny så har ni en ponny med en himla massa kapacitet. Jordan är en amazing ponny!

Jag vill alltså satsa på den vita fräcka ponnyn som har tagit mig med storm!
Fina fina Aprilia. Sophies ponny men min prillidutt ;)
Jag är oerhört tacksam för att jag får ha Prillan för Sophie och hennes familj. Dem har gett mig en stor möjlighet att utvecklas i min ridning. Jag har tagit denna möjlighet och jag har VERKLIGEN utveckllats!

Kommentarer
Postat av: linn

var är iris någonstans då ?

Varför skriver du inte om henne ?

2012-01-07 @ 20:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0