Prillan, 2011-10-09

Igår red jag över lite bommar med Prillan.
Först så värmde jag såklart upp, så som man värmer upp prillan. Full fart helt enkelt.
Sen samlade jag ihop henne och hon var väldigt mjuk och medgjörlig. Travade sedan över bommar med 1.10 meters mellanrum. Ja den "övningen" gick ju galant!

Sen galloperade jag lite och blev av- och igångsättningar så galoppfattningarna skulle sitta där. Sen gick vi på den svåraste (!!) övningen. Skulle gallopera över bommar på en volt. Alltså jag menar det, de var svårt.. haha. Nej men tillslut gick det bra, men problemet var att jag fokuserade på bommarna så det gick snabbare och snabbare sen missa vi någon bom sen tillbaka igen men det gick ju bra sen!

Skuttade sedan över ett litet sockerbits hinder,  där gick det bra förutom att vi kom lite nära några gånger men sista gången var toppen.
Sen gjorde vi det till en liten oxer som gick bra, fin ponny det där!

Måste tänka på att inte titta på bommarna utan att titta rakt fram, och att hitta takten i galoppen så det inte går förfort eller att vi inte har någon takt alls.

Nej, men hon var mycket fin, lite väl stark i vissa situationer men hon har ju inte hoppat på några veckor.:)





Kommentarer
Postat av: Louice Råå

Sv; det finns på horze.se

2011-10-10 @ 20:23:14
URL: http://othello.blogg.se/
Postat av: Emma - Tanneryttarna

fin blogg! :)

2011-10-11 @ 15:49:58
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0