Märkeskläder

Om vi tittar till alla märken som finns inom ridsporten.

HV Polo
Pikeur
Shocmöle
John Whitaker


m.fl.

Varför är märkena så viktiga? Ger det en status? Gör det ryttaren/hästen snyggare?

Jag kan ju säga utan att ljuga att det är snyggt, men jag tänker inte lägga för mcket pengar på en vara. Så om vi har ett val om att köpa ett par ridbyxor somkostar 2099 :- (finns ett par från kingsland) eller kanske två-tre stycken som är billigare och får det till samma pris tillsammans. Då hade jag köpt två-tre andra par ridbyxor än kingslands.

Men det finns alltid dem som väljer de dyra alternatviet. För det är ett känt märke på dem!

Sen det med att t.ex. Hööks kopierar från andra märken. Det ser jag inget fel på, för alla har inte de pengarna att lägga på alla de dyra sakerna till sig själv och sin ponny/häst.

Men jag kan ju även se problemet i att vara "märkesvaran" för om t.ex. höks får till en riktigt snygg kopia, för då kanske de förlorar lite inkomst där?
Har ingen aning men ja, vissa saker blir riktigt snygg men andra blir inte riktigt lika lyckade. Svävade iväg lite i inlägget, men hoppas ni förstår?


Lämna gärna en kommentar med just dina tankar om märkesvärlden nu i ridsporten!




 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0