2. När & varför jag började rida

Jag började rida när jag var 4-5 år på Örestads Ryttaresällskap. Red på en shettis som hette Gotti och jag kunde ju självklart inte få in takten i lättridningen. Ridläraren sa till mina föräldrar, om  jag inte minns helt fel, att jag inte skulle kunna lära mig rida för jag hade ingen känlsla - men se på mig nu ;)

Varför jag började rida var väl för jag tyckte hästar var söta och snälla att klappa på. Såklart spelade det roll att min stora syster red också, så jag skulle vara som henne och göra likadant. Men Tina har lagt av ed ridning och jag har fortsatt och ångrar inte något :D Jag har då inte haft, som många andra, hästintresserade föräldrar. Men de har lärt sig mycket och börjar förstå sig på det allt mer.

Har ingen bild på mig som liten på denna data, så ni får en bild på Excellent och Emelie :D bara för hon också ridit på ÖRS som yngre hahha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0