Knoppad eller Oknoppad?

Igår stod jag och knoppade Jordans man och han såg ut som en helt annan ponny.
I man ser han ut som den busiga ponny han verkligen är och i knoppad såg han så enormt fin och "ordentlig" ut. Som den duktiga ponny han också är.
Egentligen borde det väl kvitta hur hästen ser ut? Men varför "smyckar" då vi ut våra ponnysar och hästar så mycket. (Främst ponnysar).
Jag har inte svaret på det, men kanske ni har?

Om vi går tillbaka till det jag skrev i början av inlägget, knoppad och utsläppt. Vad tycker ni bäst om? Själv tycker jag att knoppar är så himla fint men det måste passa ponnyn eller hästen man väljer att ha det på. Sen vill man ju gärna se att knopparna är fint och inte slarvigt gjorda. För om de ser ut att vara slarvigt gjorda så beror det antingen på:
- brist på tid, tålamod eller att personen i fråga är alldeles för lat för att göra ordentliga.

Om det är utsläppt så ger det ett intryck av frihet nrä det fläktar i manen, min åsikt, vet inte varför men något gör så att det känns så bara!

Jag kan inte bestämma vad jag tycker bäst om, så tillbaka till frågan (än en gång)

KNOPPAD ELLR OKNOPPAD?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0