Filmad? Fotad? Dressyrbana?

Igår var jag i stallet länge och tog det riktigt lugnt bara. Skrittade ut en timme på Jordan för han tävlade dagen innan, inte med mig utan hon som äger honom :).

Sen var det Hedjas tur. Han fick sin man ryckt så nu är hans man fin. Kronranden är klippt och svansen är fixad.
Efter det tog jag en timmes dressyrpass på honom. Han var så himla fin. Sökte sig neråt och var villig att arbeta utan att slå sig fri. Tränade på bogen in och öppna så han verkligen skulle samla sig och därefter trampa under sig. Vilket fungerade toppen. I Galoppen så slog han sig fri i vänstervarvet men det var bara att få honom att arbeta i den galoppen. Men i hägervarvet så arbetade han verkligen med ryggen och samlade sig så oerhört bra.

Han har blivit så stark i traven och går i stadig form. I högergaloppen måste han bli starkare. Men jag kan inte begära mer för han är så oerhärt fin.

Vid detta tillfället hade jag velat bli filmad och fotad, eller så skulle jag vilja befinna mig på en dressyrbana med lilla Hedjas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0