Gästblogg

Hejsan allesammans!
Jag fick frågan om jag ville gästblogga här och såklart sa jag ja!

Jag heter Caroline Bågfeldt och bor i Kalmar i småland. Jag är 15 år och jag har ridit sedan jag var 7 år och i ca snart ett års tid haft egen ponny. Först hade jag en ponny vid namn Gold Dust. En d-ponny på 9 år. Honom hade jag i ca 3 månader och sedan fick jag inse att jag aldrig skulle klara av denna ponnyn. Jag fick med tårar i ögonen lämna tillbaka min unika, underbara, bästa fina ponny till dom gamla ägarna och sedan gå vidare.

Efter att jag haft "Dusty" så lånade vi en annan ponny under en 2 månads period. Chancy aka "Luggen".
Hon är en d-ponny f. 1999 och verkligen den personligaste ponnyn/hästen jag någonsin mött. Det var aldrig meningen att vi skulle köpa henne men under en tid var vi nära på att göra det. Men ångrade oss i sista stund. Hon såldes till en ridskola för några veckor sedan.


Och så har vi min nuvarande ponny som jag haft i snart 3 veckor. Chuck är en maxad d-ponny på 7 år imp tyskland. Jag kommer ihåg innan vi ens började leta ponny från alla första början, då beskrev jag min drömponny precis som honom. Jag trodde aldrig jag skulle hitta en sådan ponny men det gjorde jag.
Eftersom vi bara haft honom i 3 veckor så har vi inte hunnit göra så mycket så kan inte skriva så mycke. Han älskar att hoppa och har kapacitet för Svår klass = 135 cm. Och det är väll det jag satsar på också!


Vet ni ens varför jag läser lenas blogg?
Jo för att i början av detta året, i januari-februari(?) så var jag nere i skåne och provred en ponny vid namn Air Jordan, alltså den ponnyn som Lena rider nu.
Här är en liten filmsnutt ifrån när jag provred honom:
Spola fram till 1.25

Varför vi inte köpte honom? 
Det är en suuuuperfin ponny med grym kapacitet, men det klickade verkligen inte och vi kom inte överens :/

Det var nog allt om mig!
Besök gärna min blogg: baraacarro.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0